10 lat bloga o programach lojalnościowych
…W tym czasie opublikowane zostało ponad 100 tekstów zgodnych z misją bloga, która brzmi „Z codziennej praktyki zaczerpnięte”. Dziękuję wszystkim z Państwa, którzy poświęcają swój czas na lekturę, komentują, dyskutują na temat publikowanych treści w bezpośrednich rozmowach telefonicznych, a przede wszystkim motywują do dzielenia się doświadczeniami.
Cele bloga
Gdy zastanawiałem się nad tym, czy warto poświęcać czas na taką formę dzielenia się doświadczeniami, zdałem sobie sprawę, iż z każdym kolejnym dniem pracy zawodowej lepiej rozumiem, jak istotna jest konieczność skoncentrowania podejmowanych działań wyłącznie na tych, które mają bezpośredni wpływ na budowanie wiedzy, majątku i relacji. W konsekwencji blog pisany jest z perspektywy osobistych zawodowych doświadczeń w czterech obszarach. Oto one:
1/ w swojej codziennej pracy spotykam się z wyzwaniami w zakresie tworzenia, zarządzania, zmian, a także zamykania nieefektywnych programów lojalnościowych. Tym co najcenniejsze, najciekawsze i najtrudniejsze dzielę się ze swoimi czytelnikami;
2/ częste zmiany w otoczeniu prawno-podatkowym mogą zrujnować wysiłek poświęcony na najlepiej nawet prowadzony projekt. Dlatego w cyklach dziennych monitoruję zmiany prawne, poświęcając czas na lekturę projektów aktów prawnych na wczesnym etapie legislacyjnym. Dzięki temu jestem przygotowany do zmian, starając się wysłać do czytelników sygnały ostrzegawcze, zawsze gdy zachodzi taka konieczność;
3/ w Polsce istnieje ponad 120 programów lojalnościowych B2C i drugie tyle motywacyjnych B2B. Co roku omawiam najważniejsze zmiany na rynku oraz szczegółowo opisuję tendencje i kierunki w których zmierza świat programów lojalnościowych omawiając także wyniki badań ARC Rynek i Opinia „Monitor programów lojalnościowych” oraz „Monitor promocji”, które trafiają do mnie zanim zostaną dopuszczone do sprzedaży.
4/ z pozoru prosta czynność jak organizacja loterii czy konkursu, z uwagi na wysoki poziom konkurencyjności rynku
i skomplikowane przepisy nastręcza wielu problemów. Wnioski płynące z doświadczenia organizacji setek konkursów, akcji sprzedaży premiowej, loterii promocyjnych i audioteksowych ugruntowane podczas niejednej kontroli organów skarbowych opisuję na blogu, zwłaszcza w tych przypadkach, gdyż rzeczywistości uda się mnie zadziwić lub zaskoczyć nawet pomimo ponad 20 lat doświadczenia.
Struktura bloga
Blog poświęcony jest na dwie części. Pierwsza poświęcone jest programom lojalnościowym. Druga zaś promocjom sprzedaży. Jego struktura przedstawia się w sposób następujący:
Czytelnicy bloga
Główne fakty na temat czytelnictwa bloga przedstawiają się w sposób następujący:
- 85% wszystkich czytelników pochodzi z Polski (pozostałe dominujące kraje to USA, Niemcy i Wielka Brytania);
- 80% to osoby w wieku 25-44 lata;
- 66% czytelników to kobiety;
- 70% czytelników odwiedza go na komputerze stacjonarnym lub laptopie;
Co dla mnie szczególnie ważne, to fakt iż 56% czytelników pozyskiwanych jest w sposób określany przez Google Analytics, jako „organic search” czyli blog w naturalny sposób wyszukiwany jest w Google, zaś kolejne 24% odwiedzających wpisuje adres strony WWW bloga bezpośrednio w wyszukiwarkę.
Spis treści bloga
Poniżej prezentuję spis treści bloga, aby ułatwić dotarcie do najciekawszych artykułów.
Programy lojalnościowe
Najciekawsze z życia wzięte
#Zapytaj i360
Success story. FMCG. 35 mln zł dodatkowej sprzedaży co rok. Od 7 lat
i360 na konferencji Loyalty Planet Forum
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-na-konferencji-loyalty-planet-forum/
O lojalności podczas Kongresu Rynku FMCG
https://www.marketingbusinessblog.pl/o-lojalnosci-podczas-kongresu-rynku-fmcg/
Dlaczego warto pracować z agencją lojalnościową posiadającą wdrożoną normę ISO/IEC 27001:2013? Wnioski z audytu TÜV Rheinland w i360
10 lat i360
https://www.marketingbusinessblog.pl/monitor-promocji-sprzedazy-2019/
Zakaz umarzania punktów w programach lojalnościowych. Kanada.
https://www.marketingbusinessblog.pl/zakaz-umarzania-punktow-w-programach-lojalnosciowych-kanada/
i360 Diamentem Forbesa 2018 r.
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-diamentem-forbesa-2018-r/
i360 liderem rankingu umiejętności organizacji skutecznych programów lojalnościowych
Program „Zielonomocni” nagrodzony tytułem „The Best B2B Loyalty Scheme”
i360 Diamentem Forbesa 2017 r.
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-diamentem-forbesa-2017-r/
i360 Gazelą Biznesu
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-gazela-biznesu/
i360 Sp. z o.o. już piąty rok liderem kategorii „Posiada umiejętność organizacji skutecznych programów lojalnościowych” wg Millward Brown.
ISO/IEC 27001:2013 dla i360 Sp. z o.o.
https://www.marketingbusinessblog.pl/isoiec-270012013-dla-i360-sp-z-o-o/
i360 Super Bohaterem MSP 2014
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-super-bohaterem-msp-2014/
Skrzydła Biznesu dla i360
https://www.marketingbusinessblog.pl/skrzydla-biznesu-dla-i360/
i360 liderem kategorii „Posiada umiejętność organizacji skutecznych programów lojalnościowych”
Eksperckie porady
Przyczyny organizacji programów motywacyjnych B2B
https://www.marketingbusinessblog.pl/przyczyny-organizacji-programow-motywacyjnych-b2b/
7 kosztownych błędów, które popełnia 8 na 10 organizatorów programów lojalnościowych
Case studies
Club Apparel. Wiodący program lojalnościowy na Półwyspie Arabskim
SHARE. Multipartnerski program lojalnościowy z UAE.
Program lojalnościowy Grupy Amax. Wzorcowe wykorzystanie synergii oferty lokalnego przedsiębiorstwa.
Święty Graal programów lojalnościowych
https://www.marketingbusinessblog.pl/swiety-graal-programow-lojalnosciowych/
Kolejne zamknięte programy lojalnościowe. Uruchomienie Żappki
https://www.marketingbusinessblog.pl/kolejne-zamkniete-programy-lojalnosciowe-uruchomienie-zappki/
Poupa Mais – czyli lojalność po portugalsku
https://www.marketingbusinessblog.pl/poupa-mais-czyli-lojalnosc-po-portugalsku/
Programy lojalnościowe sieci handlowych w USA. Doświadczenia z X.2018 r.
Porażka programu koalicyjnego Plenti w USA
https://www.marketingbusinessblog.pl/porazka-programu-koalicyjnego-plenti-w-usa/
ING ogłasza zamknięcie programu lojalnościowego Bankujesz Kupujesz
Loterie wspierające programy lojalnościowe
https://www.marketingbusinessblog.pl/loterie-wspierajace-programy-lojalnosciowe/
Multipartnerski program B2B „Elektroklub”
https://www.marketingbusinessblog.pl/multipartnerski-program-b2b-elektroklub/
Vorteils Billa Club. Program lojalnościowy sieci Billa w Austrii
Unterhaltung & Technik – czyli lojalność po austriacku
https://www.marketingbusinessblog.pl/unterhaltung-technik-czyli-lojalnosc-po-austriacku/
Prawo i podatki
Czy punkty przyznawane za poza zakupowe działania uczestników wpływają na kwalifikację programu lojalnościowego, jako sprzedaży premiowej?
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-o-lojalnosci-w-media-i-marketing-polska/
Modele podatkowe w programach lojalnościowych
https://www.marketingbusinessblog.pl/modelepodatkowe/
Komentarze do badań rynkowych
Wszystko na telefon. Wnioski z badania „Monitor Programów Lojalnościowych”
Najważniejsze zmiany na rynku programów na przełomie 2018/2019 r.
Rynek programów lojalnościowych 2018
https://www.marketingbusinessblog.pl/rynek-programow-lojalnosciowych-2018/
Tendencje zmian na rynku programów lojalnościowych 2017/2016
https://www.marketingbusinessblog.pl/tendencje-zmian-na-rynku-programow-lojalnosciowych-2017-2016/
Komentarz do wyników IV fali Monitora Programów Lojalnościowych
Tendencje zmian na rynku programów lojalnościowych 2015/2016
https://www.marketingbusinessblog.pl/tendencje-zmian-na-rynku-programow-lojalnosciowych-20152016/
12 miesięcy na rynku programów lojalnościowych B2C w Polsce
https://www.marketingbusinessblog.pl/12-miesiecy-na-rynku-programow-lojalnosciowych-b2c-w-polsce/
Komentarz do wyników III fali Monitora Programów Lojalnościowych
Komentarz do wyników II fali Monitora Programów Lojalnościowych
Tendencje i kierunki rozwoju rynku programów lojalnościowych
https://www.marketingbusinessblog.pl/tendencje-i-kierunki-rozwoju-rynku-programow-lojalnosciowych/
Konferencje i kongresy poświęcone lojalności
i360 na 7th Enhancing Customer Loyalty and Retention Summit
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-na-7th-enhancing-customer-loyalty-and-retention-summit/
CEE Customer Loyalty Summit. Kraków, 20-21.04.2017 r.
https://www.marketingbusinessblog.pl/cee-customer-loyalty-summit-krakow-2017/
RELACJA Z LOYALTY EXPO 2017
https://www.marketingbusinessblog.pl/relacja-z-loyalty-expo-2017/
Lojalność the Cracow Way, czyli VII CEE Customer Loyalty Summit + The Loyalty Awards
Podsumowanie VI Customer Loyalty Summit 2015 r.
https://www.marketingbusinessblog.pl/podsumowanie-vi-customer-loyalty-summit-2015-r/
Loyalty Awards
https://www.marketingbusinessblog.pl/loyalty-awards/
Sorry honey, the champagne is not for you. We are already married
IV Poland & CEE Customer Loyalty Summit
https://www.marketingbusinessblog.pl/iv-poland-cee-customer-loyalty-summit/
Relacja z III Poland & CEE Customer Loyalty Summit
https://www.marketingbusinessblog.pl/relacja-z-iii-poland-cee-customer-loyalty-summit/
Narzędzia usprawniające pracę
Elektroniczny obieg umów
https://www.marketingbusinessblog.pl/elektroniczny-obieg-umow/
Współczynnik incentywizacji – miara atrakcyjności programu lojalnościowego
Skanowanie faktur i paragonów w i360 Loyalty Platform. Wykorzystanie w programach motywacyjnych B2B
https://www.marketingbusinessblog.pl/skanowanie-faktur-i-paragonow-w-i360-loyalty-platform/
i360 Loyalty Software
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-loyalty-software/
Publikacje mediowe
Raport Programy lojalnościowe 2020 r. w Marketer+
https://www.marketingbusinessblog.pl/raport-programy-lojalnosciowe-2020-r-w-marketer/
i360 o lojalności w Media Marketing Polska
https://www.marketingbusinessblog.pl/i360-o-lojalnosci-w-media-marketing-polska/
O programach lojalnościowych w Media i Marketing Polska
https://www.marketingbusinessblog.pl/o-programach-lojalnosciowych-w-media-i-marketing-polska/
Gotówka to nie wszystko. O programach motywacyjnych B2B w M&MP
https://www.marketingbusinessblog.pl/gotowka-to-nie-wszystko-o-programach-motywacyjnych-b2b-w-mmp/
Niewidzialny program lojalnościowy. Polemika.
https://www.marketingbusinessblog.pl/niewidzialny-program-lojalnosciowy-polemika/
Grywalizacja w programach motywacyjnych B2B
https://www.marketingbusinessblog.pl/grywalizacja-w-programach-motywacyjnych-b2b/
Dziennik Gazeta Prawna o i360
https://www.marketingbusinessblog.pl/dziennik-gazeta-prawna-o-i360-sp-z-o-o/
Kryzys programów lojalnościowych?
https://www.marketingbusinessblog.pl/kryzys-programow-lojalnosciowych/
Czy „connected consumer” to „loyal consumer”…?
https://www.marketingbusinessblog.pl/czy-connected-consumer-to-loyal-consumer/
Zyskowna lojalność branży fitness
https://www.marketingbusinessblog.pl/zyskowna-lojalnosc-branzy-fitness/
Wiedza o kliencie – głos specjalistów o jej roli w budowaniu lojalności. Artykuł w „Marketing przy kawie”
Żyć programem
https://www.marketingbusinessblog.pl/zyc-programem/
Jak zatrzymać Klienta. Outsourcing Magazine.
https://www.marketingbusinessblog.pl/jak-zatrzymac-klienta/
Czy programy pieczątkowe będą trwały wiecznie?
https://www.marketingbusinessblog.pl/czy-programy-pieczatkowe-beda-trwaly-wiecznie/
Promocje sprzedaży
Najciekawsze z życia wzięte
Konkurs lub loteria na Facebooku. O co musi zadbać organizator?
„Gracze”, czyli zawodowi uczestnicy akcji promocyjnych
https://www.marketingbusinessblog.pl/gracze-zawodowi-uczestnicy-akcji-promocyjnych/
„Rozmowy z pracodawcą” – wywiad dla Biura Karier UwB
https://www.marketingbusinessblog.pl/rozmowy-z-pracodawca-wywiad-dla-biura-karier-uwb/
Kontrola Służby Celnej – doświadczenia i wnioski
https://www.marketingbusinessblog.pl/kontrola-sluzby-celnej-doswiadczenia-i-wnioski/
Eksperckie porady
Check lista loterii promocyjnej
https://www.marketingbusinessblog.pl/check-lista-loterii-promocyjnej/
Jak nieświadomie zorganizować loterię i co za to grozi?
https://www.marketingbusinessblog.pl/jak-nieswiadomie-zorganizowac-loterie-i-co-za-to-grozi/
Promocyjne opakowania. Niezbędne informacje w loteriach, konkursach i sprzedaży premiowej
Akcja typu „1000 pierwszych zgłoszeń dokonanych przez WWW wygrywa” nie jest loterią
Losowanie podczas imprez sportowych
https://www.marketingbusinessblog.pl/losowanie-podczas-imprez-sportowych/
Loterie i konkursy
https://www.marketingbusinessblog.pl/loterie-i-konkursy/
Promocja typu „najszybsza poprawna odpowiedź udzielona SMS-em wygrywa” jest loterią audioteksową!
Case studies
Jak to robią w Dubaju? Przegląd promocji sprzedaży 2014 r.
https://www.marketingbusinessblog.pl/jak-to-robia-w-dubaju-przeglad-promocji-sprzedazy-2014-r/
Wyróżnienie w VIII edycji Golden Arrow
https://www.marketingbusinessblog.pl/wyroznienie-w-viii-edycji-golden-arrow/
Samochód sprzedaje (także w Austrii)
https://www.marketingbusinessblog.pl/samochod-sprzedaje-takze-w-austrii/
Wszyscy kochamy Fiata 500
https://www.marketingbusinessblog.pl/wszyscy-kochamy-fiata-500/
Prawo i podatki
Klauzule abuzywne w regulaminie gry hazardowej
https://www.marketingbusinessblog.pl/klauzule-abuzywne-w-regulaminie-gry-hazardowej/
Tryb zgłaszania roszczeń uczestników gier hazardowych
https://www.marketingbusinessblog.pl/tryb-zglaszania-roszczen-uczestnikow-gier-hazardowych/
Ewidencje zaświadczeń w postaci elektronicznej
https://www.marketingbusinessblog.pl/ewidencje-zaswiadczen-w-postaci-elektronicznej/
Organizatorzy loterii promocyjnych nie mają obowiązku składania IGH-1 oraz IGH/1A
Pomiędzy RODO, AML a przepisami regulującymi urządzanie loterii. Zakres zbieranych danych od laureatów loterii.
Obowiązki organizatora loterii na gruncie ustawy AML
https://www.marketingbusinessblog.pl/obowiazki-organizatora-loterii-na-gruncie-ustawy-aml/
Regulamin odpowiedzialnej gry
https://www.marketingbusinessblog.pl/regulamin-odpowiedzialnej-gry/
Kiedy loteria promocyjna, staje się loterią promocyjną organizowaną przez sieć Internet?
Wątpliwości organizatora loterii audioteksowej dotyczące IGH-1 oraz IGH/1A
Główne zmiany w zasadach organizacji loterii od 1 kwietnia 2017
Obowiązek certyfikacji aplikacji losujących
https://www.marketingbusinessblog.pl/obowiazek-certyfikacji-aplikacji-losujacych/
Podstawa opodatkowania w loterii audioteksowej
https://www.marketingbusinessblog.pl/podstawa-opodatkowania-w-loterii-audioteksowej/
Odwrócona aukcja loterią audioteksową
https://www.marketingbusinessblog.pl/odwrocona-aukcja-loteria-audioteksowa/
Komentarze do badań rynkowych
Monitor promocji sprzedaży 2019
https://www.marketingbusinessblog.pl/monitor-promocji-sprzedazy-2019-2/
Taniej, więcej, gratis. Obraz polskich nabywców ostatecznych
https://www.marketingbusinessblog.pl/taniej-wiecej-gratis-obraz-polskich-nabywcow-ostatecznych/
Komentarz do Monitora Promocji – wrzesień 2017 r.
https://www.marketingbusinessblog.pl/komentarz-do-monitora-promocji-wrzesien-2017/
Promocje sprzedaży 2016. Dominują konkursy z nagrodami pieniężnymi
Rynek promocji sprzedaży 2015
https://www.marketingbusinessblog.pl/rynek-promocji-sprzedazy-2015/
Komentarz do „Monitora Promocji 2014 r.”
https://www.marketingbusinessblog.pl/komentarz-do-monitora-promocji-2014-r/
Komentarz do wyników Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia z XI.2012 r.
Zapraszam do lektury oraz podzielenia się swoimi uwagami i oczekiwaniami wobec publikowanych treści w kontakcie bezpośrednim pod adresem Tomasz.Makaruk@i360.com.pl lub w komentarzach poniżej.
15