Relacja z IV Poland & CEE Customer Loyalty Summit
Na stronach organizatora konferencji IV Poland & CEE Customer Loyalty Summit, o której pisałem tu https://www.marketingbusinessblog.pl/iv-poland-cee-customer-loyalty-summit/ pojawiła się relacja z przebiegu konferencji w której wzięło udział ponad 180 osób ze 119 firm. Z jej treścią mogą zapoznać się Państwo pod tym linkiem https://www.bbm.pl/pl/component/content/article/60-aktualnosci/640-relacja-z-iv-poland-a-cee-customer-loyalty-summit .
Customer Loyalty Summit to od lat istotne wydarzenie w kalendarzu osób zajmujących się działaniami lojalnościowymi i retencyjnymi w Polsce. Stanowi miejsce nie tylko wymiany doświadczeń branżowych lecz również budowania sieci relacji zawodowych. Dzięki połączeniu prezentacji case studies z tematycznymi sesjami roboczymi możliwe jest zapoznanie się z doświadczeniami z wielu kategorii rynkowych i wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań w prowadzonych przez siebie projektach.
Główne wnioski z konferencji skłaniają do następujących refleksji:
– Pojęcie „lojalności” podczas Forum było wymiennie stosowane z pojęciem „retencja” i „churn” co świadczy, iż ciężar zainteresowania przenosi się ze sfery lojalizacji do sfery utrzymania Klienta;
– Bardzo zauważalny jest trend przeniesienia komunikacji z uczestnikami programów w kierunku rozwiązań na urządzenia mobilne;
– Większość pytań uczestników dotyczyła kwestii „pomiaru efektywności” oraz „zarabiania” na programie lojalnościowym;
– Organizatorzy programów indywidualizują komunikację z poszczególnymi uczestnikami;
– Pomimo pojawienia się wielu nowatorskich rozwiązań wykorzystujących smartfony, głównym medium komunikacji są wciąż SMS-y, tradycyjne mailingi oraz e-mailingi;
– W zakresie nagród dominują zniżki/rabaty oraz nagrody pieniężne przekazywane na karty przedpłacone.
Jednym słowem – wydarzenie, które warto wpisać do kalendarza ma 2014 r.
dr Tomasz Makaruk
2