Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy

Rabatowy program lojalnościowy przeznaczony Klientom dwóch Sieci – Time Trend oraz Salonów Muzycznych Riff. Time Trend to firma, która osiągnęła pozycje wiodącej marki w sektorze zegarków na rynku polskim. Salony Muzyczne Riff na polskim rynku wyróżnia to, że w swoim asortymencie posiadają najlepsze wyposażenie dla muzyków – melomanów jak i twórców. Dwie marki o zupełnie innym charakterze działalności do tej pory łączyła przynależność do Grupy Zibi S.A., teraz połączył ich wspólny program lojalnościowy – Time to Riff.

Niniejszy tekst jest autorskim wpisem Weroniki Ptaszyńskiej pełniącej rolę Junior Account Executive w i360.

Aplikacja Time to Riff – czym jest i gdzie jest dostępna?

Aplikacja przygotowana została zarówno dla użytkowników iPhone’ów oraz telefonów z systemem operacyjnym Android. Można pobrać ją z AppStore oraz Google Play. Zapewnia kompatybilność ponad 90% wszystkich telefonów wykorzystywanych w Polsce, działających na wersjach Android opublikowanych po 2016 r. Przed wprowadzeniem na rynek aplikacja została gruntownie przetestowana pod kątem użyteczności funkcjonalnej oraz bezpieczeństwa. Funkcjonalności dostępne w aplikacji są wynikiem realizacji długoterminowej strategii oraz szczegółowej analizy konkurencji, a także najpopularniejszych programów lojalnościowych na rynku polskim oraz na rynkach światowych.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Rejestracja w programie

Udział w programie wymaga rejestracji, której zasady zostały uproszczone do absolutnego minimum. Wystarczy wyłącznie podać numer telefonu komórkowego z polskiej sieci telefonii komórkowej. Po pobraniu aplikacji zanim przejdziemy do rejestracji, na ekranie pojawi się hasło „Poznajmy się lepiej”, pod którym należy wybrać jedną z dwóch Sieci Time Trend lub Riff, której produkty nas bardziej interesują. Niezależnie od wyboru Uczestnik uzyska dostęp do ofert promocyjnych zarówno Time Trend jak i Riff. Po wybraniu Sieci przewodniej system automatycznie przeniesie Uczestnika do kolejnego etapu rejestracji, w którym należy podać numer telefonu. Po chwili zostanie wysłany sms z kodem weryfikacyjnym. Poprawność numeru telefonu jest weryfikowana przez sześciocyfrowy kod numeryczny, wysyłany na numer podany przez Uczestnika za pośrednictwem wiadomości SMS. Uczestnik ma także możliwość wygenerowania kodu ponownie oraz zmiany numeru telefonu, np. gdy popełnił błąd na etapie jego podawania. Kod weryfikujący ważny jest 30 minut. Aplikacja daje możliwość zalogowania się za pomocą PINu oraz logowania biometrycznego stosownie do funkcjonalności telefonu (odcisk palca, face ID).

Po przejściu metod logowania na ekranie pojawi się pięć pól wyboru. Dwa pierwsze to: akceptacja regulaminu aplikacji oraz regulaminu programu lojalnościowego, które są obligatoryjne. Wyrażenie zgody na komunikację e-mail, SMS oraz geolokalizację aparatu telefonu komórkowego są opcjonalne. Dodatkowo możesz skorzystać z opcji akceptacji wszystkich zgód naciskając „Zaznacz wszystko” bądź każdej z nich osobno. Zgody wyrażone fakultatywnie możesz dowolnie modyfikować na późniejszym etapie uczestnictwa.

Na ostatnim etapie rejestracji na ekranie pojawi się następujące pytanie: „Jak mamy się do Ciebie zwracać?”. Możesz podać dowolny ciąg znaków, np. Marek lub Katarzyna. Podana informacja zostanie przypisana do sekcji „imię Uczestnika”, która będzie mogła zostać zmieniona w późniejszym momencie. Od tej chwili stajesz się prawowitym Uczestnikiem programu lojalnościowego Time to Riff, który będzie identyfikowany w programie, jako zarejestrowany członek programu, za każdym razem jak wylegitymuje się podczas zakupów kodem EAN karty Uczestnika, prezentując go Pracownikowi Salonu na ekranie swojego smartfona. Dbając o środowisko w programie nie są dostępne plastikowe karty członkowskie.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Korzystanie z aplikacji

Po ukończeniu procesu rejestracji Uczestnik zostaje automatycznie przekierowany na stronę główną, gdzie w górnym lewym rogu ekranu widoczne jest powitanie oraz nazwa statusu w programie (progu uczestnictwa), na którym obecnie znajduje się Uczestnik. Natomiast w górnym prawym rogu ekranu znajduje się ikona Wirtualnej Karty Klienta. Naciśnięcie jej prowadzi do zakładki, na której wyświetli się kod EAN z numerem Uczestnika, który należy skanować przy każdych zakupach w obydwu Sieciach przy kasie. Dodatkowo w centralnej części ekranu znajduje się dostęp do szeregu promocji zebranych osobno w sekcji poświęconej Sieci Time Trend oraz Salonach Muzycznych Riff. W dolnym menu widoczne są skróty prowadzące do sekcji rabatów, karty Uczestnika, mapy Salonów oraz menu głównego.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Wybierając zakładkę „Moja Karta” wyświetla się ekran, który zawiera Wirtualną Kartę Klienta, tj. trzynastocyfrowy kod EAN. Cechuje go fakt, iż kod można powiększyć na cały ekran, celem umożliwienia łatwego zeskanowania przy kasie w Salonach sprzedaży.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Należy pamiętać o tym, że wirtualną Kartę Klienta należy skanować jako pierwszą, gdyż służy ona identyfikacji Uczestnika. Wszystkie pozostałe kody promocji podczas dokonywania transakcji skanowane są w dowolnej kolejności po uprzednim zeskanowaniu Wirtualnej Karty Klienta. Dostęp do Wirtualnej Karty Klienta jest możliwy na trzy sposoby, za pośrednictwem:

  • ikony karty w prawym górnym rogu ekranu
  • poziomu menu dolnego po naciśnięciu przycisku „Moja karta”
  • poziomu Menu głównego w zakładce „Karta rabatowa”

Naciskając na baner dowolnej promocji Uczestnik przenoszony jest do ekranu prezentującego szczegółowe jej zasady oraz okres ważności. Na ekranie znajduje się przycisk „Aktywuj kupon”, którego naciśnięcie sprawi, iż promocja będzie dostępna dla Uczestnika. Aktywacja promocji spowoduje wyświetlenia sekcji z kodami EAN. Są to: kod karty Uczestnika oraz kod promocji. Aby skorzystać z promocji należy umożliwić Pracownikowi Salonu zeskanowanie z ekranu smartfona obu kodów. W pierwszej kolejności Wirtualnej Karty Klienta. W drugiej kolejności kodu EAN wybranej promocji.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Zielony znacznik na banerze oznacza to, że promocja jest aktywna i Uczestnik może skorzystać z aktywowanego kuponu rabatowego. Jest on widoczny na każdym z ekranów, na którym prezentowany jest baner konkretnej promocji. Kupon rabatowy zostaje aktywny do końca jego okresu ważności, niezależnie czy Uczestnik skorzysta z kuponu podczas danej sesji korzystania z aplikacji, czy też zrobi to później. W górnej części ekranu znajduje się zawsze odnośnik do Wirtualnej Karty Klienta. Kod ten można powiększyć na cały ekran naciskając na przycisk „Powiększ”. W dolnej części ekranu znajduje się baner promocji, pod nim najistotniejsze informacje odnośnie wybranej promocji np. data ważności kuponu czy informacja odnośnie łączenia się promocji, a tuż pod tym kod EAN promocji uprawniający do skorzystania z niej.

Ekran polecenia – Zaproś znajomego

Każdy Uczestnik może polecić aplikację maksymalnie trzem osobom. Gdy do programu przystąpi nowy Uczestnik, który podczas rejestracji poda kod polecający otrzymany od zarejestrowanego członka programu lojalnościowego, osoba polecająca otrzyma dzięki niemu kupon rabatowy o wartości 50 zł. Kupon może zostać wykorzystany w dowolnym Salonie Sieci Time Trend lub Riff (w zależności od tego jakiej Sieci dotyczy) podczas zakupów o wartości minimum 500 zł brutto na jednym paragonie lub fakturze VAT. Kupon rabatowy może zostać wykorzystany także podczas zakupów online w sklepach internetowych obu Sieci. Kupony rabatowe pojawią się w aplikacji osoby polecającej w chwili, w której osoba polecona przystąpi do programu wykorzystując kod polecający.

Każdy kupon rabatowy ma swój okres ważności, po upływie którego niewykorzystane kupony rabatowe znikną z aplikacji.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Uczestnik może alternatywnie aktywować kupon rabatowy do wykorzystania w:

  • Salonie sprzedaży – podówczas zostanie wyświetlony jako kod EAN do zeskanowania przy kasie z ekranu smartfona;
  • w sklepie internetowym online – wtedy zostanie wyświetlony, jako kod alfanumeryczny z możliwością przesłania go dowolnym medium, np. SMS-em.

Statusy grywalizacyjne w Time to Riff

Każdy z Uczestników przypisany jest do jednego z czterech statusów grywalizacyjnych nazywanych kolejno: Entuzjasta, Pasjonat, Koneser oraz Mistrz. Przejście na kolejny poziom odbywa się automatycznie po zrealizowaniu przez Uczestnika poziomu zakupów w wysokości: 500 zł, 2500 zł, 5000 zł. Osiągnięcie każdego z poziomów uprawnia do otrzymania stałego rabatu w wysokości odpowiednio w Sieci Time Trend: 5%, 7%, 10%, natomiast w Sieci Riff: 3%, 4%, 5%.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Poziom wydatków uprawniający do otrzymania danego rabatu sumuje się pomiędzy Sieciami w ciągu 24 miesięcy krocząco (to znaczy w 25. miesiącu nie są brane pod uwagę wydatki 1. miesiąca). Rabaty przyznawane są na produkty nieobjęte promocjami komunikowanymi w aplikacji programu lojalnościowego na osobnych banerach oraz nie wykluczonych w regulaminie (mowa tu o fortepianach i pianinach akustycznych).

Jak już zostało wcześniej wspomniane w programie TTR obowiązują cztery statusy grywalizacyjne Poziom 1 – Entuzjasta, Poziom 2 – Pasjonat, Poziom 3 – Koneser oraz Poziom 4 – Mistrz. Nazwy zdobytych poziomów w obydwu Sieciach są takie same. Natomiast korzyści płynące ze zmiany poziomu w obydwu Sieciach są różne. Korzyści płynące ze zmiany statusu Uczestnika ilustrują poniższe grafiki.

Statusy grywalizacyjne oraz korzyści w Time Trend

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Statusy grywalizacyjne oraz korzyści w Riff

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Zakładka – Lokalizator Salonów

W aplikacji dostępna jest również mapa i lista Salonów, po której możemy odszukać wybrany przez nas Salon, sprawdzając jego dokładną lokalizację na mapie. Istnieje również funkcja wyznaczenia trasy do wybranego Salonu oraz informacja odnośnie godzin otwarcia.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Zakładka – Historia zakupów

Aplikacja gromadzi informacje o zakupach dokonanych przy identyfikacji kartą Uczestnika programu. Dostępne są takie dane, jak: data zakupu, wartość zakupu oraz wartość udzielonego rabatu. Zestawienia dostępne są osobno dla zakupów dokonanych w Sieci Time Trend i Riff.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Pozostałe funkcjonalności aplikacji

W aplikacji znajduje się także sekcja aktualności, w których prezentowane są najnowsze produkty oraz wydarzenia z życia Grupy Zibi, Time Trend oraz Riff. Przykładami takich informacji są wiadomości o otwarciu nowego Salonu, wprowadzeniu nowej gamy produktowej, udział w akcjach charytatywnych i szereg innych.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Finalnie dla podtrzymania zainteresowania aplikacja będzie wyświetlać banery oraz wiadomości push.

Podsumowanie

Time to Riff to nowoczesny program lojalnościowy, który wykorzystuje mobilną technologię, aby nagradzać Uczestników programu lojalnościowego oraz dostarczać im korzyści płynące z zakupów w Salonach Time Trend oraz Riff. Kupony rabatowe uprawniają Uczestników do zniżek, które dostępne są tylko w aplikacji mobilnej. Obfitość promocji skierowanych do Uczestników programu oferuje atrakcyjne korzyści, których zakres zwiększa się wraz z wartością zakupów Uczestników. To tylko nieliczne zalety programu, które należy wyróżnić. Chcąc dowiedzieć się więcej o Time to Riff, zachęcamy do pobrania aplikacji.

Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk

Zapraszam do kontaktu.
O programach lojalnościowych wiemy wszystko.
Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk Tomasz.Makaruk@i360.com.pl
Aplikacja Time to Riff – program lojalnościowy - Tomasz Makaruk 22 331.09.97

4

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *