Nowa metoda płatności na stacji Circle K – co przyniesie przyszłość?
Stacje paliw wychodzą naprzeciw naszym oczekiwaniom i prezentują kolejne innowacyjne rozwiązania. Jedną z nich jest stacja Circle K, która oferuje możliwość płatności za paliwo z wykorzystaniem ich autorskiej aplikacji. Aby mieć możliwość korzystania z tej formy płatności należy być posiadaczem konta na Circle K EXTRA. Za dokonywanie transakcji przyznawane są punkty na kartę Circle K.
W tekście omówione zostały następujące zagadnienia:
- Nowe rozwiązanie płatności na stacji paliw Circle K.
- RODO – czyli jakich danych osobowych wymaga od nas aplikacja.
- Dokonanie płatności – krok po kroku
- Wady i zalety innowacyjnego rozwiązania
Nasze dane osobowe
Przed przystąpieniem do płatności należy pobrać darmową aplikację Circle K na nasze urządzenie mobilne (aplikacja jest dostępna zarówno w App Store jak i w Google Play).
W aplikacji musimy podać swoje dane osobowe takie jak: imię i nazwisko, identyfikator urządzenia mobilnego, adres e-mail, numer telefonu komórkowego oraz dane karty, którą będzie realizowana transakcja.
Do wyboru mamy dwie metody płatności – kartę debetową lub kredytową. Należy podać numer karty, datę ważności karty oraz kod CVC/CCV.
Dokonanie płatności – krok po kroku
W aplikacji mamy do wybory dwa rodzaje produktu – paliwo lub myjnia.
Gdy chcemy skorzystać z płatności za paliwo należy :
- Podjechać pod wybrany przez nas dystrybutor, do którego przypisany jest dany numer.
- Potwierdzić numer dystrybutora w aplikacji.
- Dokonać wyboru karty, którą będzie realizowana płatność.
- W ciągu maksymalnie 2 minut, od dokonania preautoryzacji, należy podnieść pistolet, umieścić go w baku, zwolnić blokadę w ciągu maksymalnie 90 sekund od podniesienia pistoletu i zatankować pojazd.
- W ramach realizacji płatności, Circle K po uzyskaniu preautoryzacji transakcji, dokona czasowej blokady środków na przypisanej do aplikacji karcie płatniczej celem zabezpieczenia środków koniecznych do dokonania płatności kwoty w wysokości wyświetlonej w aplikacji przed dokonaniem preautoryzacji transakcji.
- Karta płatnicza zostanie obciążona faktyczną kwotą transakcji tego samego dnia, w którym dostarczone zostaną produkty. Wszelkie kwoty zastrzeżone a przekraczające rzeczywistą kwotę płatności zostaną zwolnione po dokonaniu transakcji.
Gdy chcemy dokonać płatności za usługę myjnia należy:
- Dokonać wyboru karty, którą będzie realizowana płatność.
- Wskazać program myjni zgodnie z opcjami wskazanymi w aplikacji oraz podjechać pod wjazd myjni na wybranej stacji Cricle K.
- Wybrać w aplikacji jedną z dostępnych opcji „zostań na zewnątrz” lub „zostań w środku”.
- Wjechać pojazdem do budynku myjni i rozpocząć mycie pojazdu maksymalnie w przeciągu 1 godziny od chwili dokonania preautoryzacji zgodnie z wybraną wcześniej opcją zostań na zewnątrz” albo „zostań w środku” oraz zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi w aplikacji i procedurami obowiązującymi przy wykonywaniu tego rodzaju czynności.
- W ramach realizacji płatności, Circle K po uzyskaniu preautoryzacji transakcji, dokona czasowej blokady środków na przypisanej do aplikacji karcie płatniczej celem zabezpieczenia środków koniecznych do dokonania płatności kwoty w wysokości odpowiadającej cenie najdroższej usługi myjni oferowanej przez Circle K.
- Karta płatnicza zostanie obciążona faktyczną kwotą transakcji tego samego dnia, w którym dostarczone zostaną produkty. Wszelkie kwoty zastrzeżone a przekraczające rzeczywistą kwotę płatności zostaną zwolnione po dokonaniu transakcji.
Rachunek za płatność zostanie wysłany na podany przez nas w aplikacji adres e-mail.
Wady i zalety
Do niezaprzeczalnych zalet należy przede wszystkim oszczędność naszego czasu. Możemy od razu dokonać płatności, nie martwiąc się ile spędzimy czasu w kolejce. Kolejnym atutem – szczególnie w czasie pandemii – jest ograniczenie kontaktów międzyludzkich. Nowym rozwiązaniem a zarówno zaletą jest możliwość płatności także za skorzystanie z myjni.
Niestety, ale także w tak nowatorskim pomyśle jakim jest płatność bezkontaktowa, możemy dostrzec kilka wad.
Ograniczeniem w korzystaniu z aplikacji, może być słabe połączenie sieciowe, w wyniku czego nie będziemy w stanie zrealizować naszej transakcji przez telefon, konieczne będzie udanie się do kasy w celu uiszczenia opłaty.
W aplikacji w celu dokonania płatności musimy podać wszystkie dane dotyczące naszej karty debetowej/kredytowej, co może zniechęcać użytkowników do korzystania z zaproponowanej metody płatności w obawie o bezpieczeństwo powierzonych zarówno danych, jak i środków na koncie.
Po zakończeniu płatności rachunek jest wysyłany na nasz adres e-mail, jednak przy wybraniu faktury nie ma takiej możliwości. Jest to duży minus, ponieważ aż prawie połowa kupujących potrzebuje faktury. Niestety, ale wtedy musimy dokonać płatności w sklepie, co mija się z zamierzonym celem. Gdy płatność się nie powiedzie, także musimy udać się do kasy znajdującej się na stacji.
Utrudnieniem dla potencjalnych użytkowników jest brak karty kredytowej lub debetowej, co uniemożliwia korzystanie z płatności za pomocą aplikacji.
Kolejną wadą a raczej niedociągnięciem jest możliwość płatności za usługi myjni jedynie na 21 stacjach w kraju.
4