Ranking programów lojalnościowych 2011-2022
Koniec roku zawsze sprzyja podsumowaniom. Tym razem postanowiliśmy zrobić to solidnie i pod lupę wzięliśmy ostatnie 10 lat polskiego rynku programów lojalnościowych. A ponieważ jeden obraz mówi tyle co tysiąc słów, przygotowaliśmy poniższą animację pokazującą jak zmieniał się ranking najpopularniejszych programów lojalnościowych na przestrzeni lat.
Niektóre z nich już nie funkcjonują. Inne przebojem weszły na rynek i zajmują czołowe pozycje. Pod uwagę wzięliśmy deklarowany poziom uczestnictwa w każdym z programów lojalnościowych. Wszystkich z Państwa, którzy tak jak ja wierzą, że historia się rymuje, zapraszam do lektury podsumowania wydarzeń każdego z minionych lat, w których szczegółowo opisałem te wydarzenia, które podówczas były na ustach wszystkich osób zawodowo zajmujących się zarządzaniem lojalnością. Znajdziecie je Państwo pod tymi linkami: 2020r. , 2019r., 2018r., 2017r., 2016r. 2015r., 2014r., 2013r., 2012r., 2011r.
Już niebawem a kanale YT „O programach lojalnościowych nocą” pojawi się nagranie ze szczegółowego omówienia wydarzeń 2021 r. Zapraszam do obserwowania. Omawiamy w nim najważniejsze wydarzenia 2021 r., a także trendy jakie uwidoczniły się na rynku. Do najważniejszych z nich zaliczyć można:
- rozwój funkcjonalności aplikacji mobilnych,
- upowszechnienie się funkcjonalności typu „pay” w aplikacjach mobilnych
- zmiany zasad i rebrandingi istniejących programów lojalnościowych
- zamknięcie programu Tesco Clubcard
- upowszechnianie się „ukrytych” programów lojalnościowych
- uruchomienie nowych programów o charakterze premium
- oferowanie korzyści zwiększających pozytywne doznania nabywców
- wzrost wykorzystania technik grywalizacji
- kopiowanie tego „co działa” – czyli powszechne wykorzystywanie maskotek w akcjach collect and get w retailu spożywczym
- inflacja punktów i zmiany zasad premiowania zakupów online
- wdrożenie nowych programów
Zapraszam do kontaktu.
O programach lojalnościowych wiemy wszystko.
Tomasz.Makaruk@i360.com.pl
22 331.09.97