Unterhaltung & Technik – czyli lojalność po austriacku
Udając się na otwarcie sezonu narciarskiego, nie sposób oprzeć się pokusie spojrzenia, jak z budowaniem lojalności radzą sobiewinnych krajach UE.
W Czechach na stacji paliw Agip już przy wejściu w oczy wpada katalog „Tankujte Premiove” Clubu Premio na 2011/2012. Na okładce (chyba) nie-stockowe zdjęcie trzydziestokilkulatków wyrywających sobie kartę Clubu Premio, zaś w środku jasno określone zasady”Staci natankovat alespon 20 l pohonnych hmot, vyplnit prihlasku a ihned cerpaci stanici od nas obdrzite svou Premio kartu”. I wszystko jasne. Nagrody niestety już mniej wzbudzają uśmiech na twarzy Black & Decker (w kategorii Pro Aktivni Kutily), Samsung, Phillips i Sony (w kategorii Pro Fandy Moderni Techniky) i mnóstwo nagród no-name w Krecikiem (bohaterem kreskówek) w roli głównej.
W Austrii na stacji paliw Shell nie sposób ominąć standu z katalogiem programu Shell Clubsmart „Pramienkatalog” datowany Oktober 2011 (gultig bis 31.03.2012). Pierwszy wniosek jest taki, że im wyższy poziom świadomości nabywcy, tym krótszy czas życia katalogu nagród. W katalogu dla odmiany rządziHoover (w kategorii Auto & Reisen), Apple, Philips, JBL, Nintendo, Logitech (w kategorii Unterhaltung & Technik), WMF oraz De’Longhi (w kategorii Heim & Garten).
Ciekawa wydaje się być propozycja zamiany punktów Shell Smart na punkty programu A Club oraz mile programu AirBerlin Topbonus Premienmeilen. Na 4-tej okładce promocja „Neu. 1 cent sparen fur OAMTC-Mitglieder”.
Podróże kształcą ;-).
dr Tomasz Makaruk
1